Begin bij wat uniek maakt, dan volgt de rest vanzelf. Zo denken wij erover en zo werken wij voor al onze klanten.


    kern Communiceer niet voordat je de essentie te pakken hebt. Wat is de identiteit van je organisatie? Wat is het eigene, het unieke van je product of dienst? Van je merk? Wees eerlijk. En streng. Het geeft je een voorsprong op alle snel bedachte vernislaagjes die door niemand worden geloofd. En het houdt je op koers in tijden van deining.


    markt Denk inside out, in plaats van outside in. Ken de markt, maar volg haar niet slaafs. Want de kans groot is dat je dan te laat op het feestje komt. Blijf trouw aan de essentie en zoek de aansluiting. Volhard en varieer.


    doel Zonder duidelijk strategisch doel mislukt alle communicatie. Wat wil je bereiken? Formuleer dat tot achter de komma. Dat houdt iedereen scherp.


    durf Op het gebied van communicatie blijft geen steen op elkaar. Oude zekerheden wankelen. Omarm de verandering. Durf anders te denken. Wees echt en origineel. En begrijp dat vandaag like misschien wel hét belangrijkste attribuut is van een merk, product of dienst.


    id Een sterk id is belangrijker dan ooit. Waarom? Het aantal media is geëxplodeerd. Mensen worden overvoerd, terwijl ze steeds minder tijd en aandacht hebben. Een sterk id deelt een dreun uit. Het verbindt, geeft richting en energie. En het start de conversatie.


    integreer Knoop alles aan elkaar. Gebruik de kracht van ieder mediatype - on line en off line - om je verhaal te vertellen. Zorg dat je vindbaar bent. Bouw zo veel mogelijk relevant contact op. Ga de dialoog aan en durf de regie uit handen te geven.